Nathii M. Nathii M.
373
BLOG

Wojna była już dawno zaplanowana?

Nathii M. Nathii M. Polityka Obserwuj notkę 4

5 lat temu pisałam notkę o tym, jak 14 lat temu jechałam z Mamą, Tatą, Kuzynką i Kuzynem przez Mołdawię. To była jedna z moich pierwszych notek w s24 i chyba pierwsza, dzięki której ktoś zaczął naprawdę czytać mojego bloga. Wiele się od tego czasu zmieniło: już od dawna nie studiuję prawa i nawet się nim nie zajmuję, wszyscy pracujemy, Kuzynka ma dziecko. Dziadek się przeniósł do lepszego świata.

Ale dopiero teraz odkryłam sens tego, nad czym wtedy się zastanawialiśmy i nad czym zastanawiałam się od 14 lat. Zatrzymali nas tam bowiem żołnierze reprezentujący "Republikę Primorje". Nigdzie, kompletnie nigdzie nie można było wtedy w internecie znaleźć informacji, jakoby Kraj Naddniestrzański nazywał się Primorje, a najbliższe "morje" pływało sobie w okolicach Odessy. W paszporcie nie zostawiali żadnych pieczątek. Tylko kwity i druki, wypisywane na papierze czy to śniadaniowym czy toaletowym w jednym punkcie i zabierane w drugim. 

A teraz, gdy zastanawiamy się, czy Rosja dąży do utworzenia korytarza, puzzle nie muszą się wprawdzie układać, może to tylko przypadek, ale może to ma lub chociaż kiedyś miało jakiś głębszy sens.

Link do starej notki

http://nathii.salon24.pl/110724,kraj-naddniestrzanski-opowiesci-wakacyjne-cz-1

 

Nathii M.
O mnie Nathii M.

C'est moi.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka